31ינו

מסע אל הנוף הפנימי – סדרת המבוא

האם ניתן ללמוד לעצב חיי יומיום מאושרים, באותה טבעיות שבה ניתן להפיק תצלומים יפיפיים?
מהי ההקבלה בין תהליכים יצירתיים בצילום לבין הטכנולוגיה של השינוי?
כיצד חוויית הצילום ממחישה כלים לצמיחה והתפתחות?

שיטת "לשים את האושר בפוקוס", המבוססת על עקרונות מתוך הפסיכולוגיה החיובית, היא התשובה לשאלות הללו.
בסדרת המבוא, "מסע אל הנוף הפנימי", הכוללת חמישה מפגשים אישיים של לימוד וצילום, נכיר את המצלמה בדרך אחרת, ונלמד את יסודות הצילום כאמצעי המחשה ליסודות חשובים בפסיכולוגיה חיובית.
בכל מפגש תתווסף עוד מיומנות בצילום, והשימוש בה יהיה כלי לגירוי המחשבה ולהתנעת תהליך של שינוי.

On track # על המסלול

לא נדרש מראש ידע בצילום, ולמעשה, לא נדרש דבר, פרט למצלמה, מחויבות והתמדה.
מתוך ההתנסות במפגשים, ותרגילי הבית בין מפגש למפגש, יצטברו ברשותך כלים חדשים, ויתחדדו הכלים הקיימים.
כך, תוך כדי החיים עצמם, ללא מאמץ גדול במיוחד, אבל תוך כדי בילוי והנאה, תתפתח אצלך, לצד יכולת הצילום, גם יכולת אישית שתאפשר לך שינוי.

תכנית מפגשי "מסע אל הנוף הפנימי"

 

מפגש 1: אחיזה במצלמה, אחיזה במציאות
Faces # פרצופיםמה עושים עם מצלמה עוד לפני שמתחילים לצלם? מה המצלמה יודעת לבצע? מה הקשר בין יכולות המצלמה לבין היכולת שלנו? ואיך כל זה קשור לזהות ולשינוי? במפגש נסקור את חלקי המצלמה, נלמד להכיר אותה, ונתרגל פוקוס ואחיזה נכונה. דרך התרגול נחווה ונגדיר מונחים בסיסים בשיטה: עובדות, התארגנות, יכולת. בתרגילי הבית נשתמש במונחים החדשים הלכה למעשה.

 

מפגש 2: מסגור ומסגרת
מסגור ומסגרתמהי קומפוזיציה? איך בונים אותה? איך הקומפוזיציה יוצרת משמעות ועניין בתמונה? מה יקרה אם נשאיל את כללי הקומפוזיציה לחיי היומיום? האם נוכל לעצב אושר באותה טבעיות שבה מפיקים תצלומים יפים? במפגש נתרגל שיטות מקובלות ליצירת קומפוזיציה, ובאמצעותן נוסיף לארגז הכלים שלושה מונחים חדשים: מטען יכולות, מסגרת יומיומית, צמצום חיובי.

 

מפגש 3: נוף ההזדמנויות מבעד לעדשה
Sole di Vietri # שמש בויאטרימהו עומק שדה? איך שולטים בו? מה נוכל ללמוד ממנו על תגובתנו לנוף, לאו דווקא המצולם, אלא זה שנשקף במסע חיינו? מתוך טכניקות שליטה בחדות וטשטוש שנתרגל במפגש, נפיק תובנות על מושגי יסוד נוספים בשיטה: מרחב ההזדמנויות, הזדמנות רלוונטית, נוף, הדחקת הנוף, הדיפת הנוף. בעזרתם נתרגל בבית צייד הזדמנויות.

 

מפגש 4: זרימה בין אור וצל Port of Tel Aviv # נמל תל אביב
איך מודדים אור? איך יוצרים חשיפה מאוזנת? איך ניתן לאזן בין אור וצל בתמונה? ומה ניתן ללמוד מכך על איזון האורות והצללים המלווים את בחירות העשייה שלנו? במפגש נלמד ליישם שיטות למדידת אור, ולהשפיע על החשיפה לאור באמצעות תכונות שונות במצלמה. מד החשיפה ישמש כמשל להבנת חווית הזרימה, נקודת האיזון בין שעמום לחרדה.

 

מפגש 5: איזון גוון וקול
Not all black # לא הכל שחורמהו איזון לבן? כיצד הוא מסייע להתמודד עם מקורות האור המשפיעים על גווני הצילום? ומה נלמד מכך על התמודדות עם אנשים שמאירים אותנו באורות שונים? כפי שטמפרטורת האור היא יחסית, כך גם התגובות לעשייה שלנו. במפגש המסכם נתייחס לאופני התמודדות עם הקולות שבחוץ וגם עם הקולות שבפנים, אשר מגיבים לכל: מהמסגרת היומיומית ועד חוויות הזרימה.

 

אז איך לומדים? נפגשים! 5 מפגשי "שטח" אישיים, אחד-על-אחד או בקבוצה קטנה, ברחובות תל אביב וסביבתה, במשך 2-3 שעות בכל מפגש. מניסיון, משך המפגש משתנה מתלמיד לתלמיד, מקבוצה לקבוצה, ואפילו ממפגש למפגש. בכל מפגש נתאים את משך הזמן הרצוי לנו. אנו מתאמים את המפגשים מראש, כשהתדירות הרצויה היא בין אחת לשבועיים ועד אחת לחודש. וכאמור, במפגשים לומדים את כל יסודות הצילום, ודרכם נחשפים למבוא יישומי לפסיכולוגיה חיובית, ומצטיידים בכלים מעשיים שניתן ליישם גם מחוץ למפגשים עצמם.

ומה עוד מקבלים? בסוף כל מפגש מקבלים את חומר השיעור כולו בכתב, לחזרה והעמקה נוספת בבית. בנוסף, מקבלים תרגילי בית בכתיבה, שהם חובה לקראת המפגש הבא, וגם הפניה לחומר קריאה נוסף להעשרה. במידת הצורך, ובתיאום מראש, מנהלים בין המפגשים גם מפגש מרוחק בסקייפ, לעזרה ותמיכה בתרגילי הבית. היקף הלמידה בסדרה, כלומר, כל התכנים, המפגשים ותרגילי הבית, מקביל ל-25 שעות ייעוץ.

האם צריך מצלמה? רצוי, ואם יש לך מצלמה שמאפשרת שליטה ידנית, מה טוב. אם אין לך מצלמה שמאפשרת שליטה ידנית, ניתן לקבל מצלמה כזו לזמן המפגש. לצורך תרגילי הבית אין צורך במצלמה.

אני מזמינה אותך בחום "לשים את האושר בפוקוס", וליצור קשר לפרטים והרשמה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

© Copyright 2013, All Rights Reserved