24מרץ

יש בצמצום הזה שקט מבורך

עבר חודש מאז שהפסקתי להיות נוכחת מדי יום בפייסבוק, עם תכנים ודימויים חדשים. ההחלטה הדרמטית הזו זכתה במנת אדישות ראויה לציון, מצד רוב החברים בפייסבוק, אם כי זכיתי לכמה תגובות אישיות מעניינות, חלקן חמות ואוהבות, וחלקן מתובלות ברשעות או בחטטנות. אז מה בעצם קרה?

יותר מדי זמן ראיתי בפייסבוק בעיקר פרסומות, ודפים ממומנים שעוטרו בפרצופים של חברים. מסרים שיווקיים סמויים, של כל העולם ואשתו, זרמו אלי יום יום, גם בתוך טקסטים תמימים לכאורה. נחשפתי למסרים מרירים ופוגעניים, כי חלק נכבד מהשחקנים בפייסבוק איבדו את הבושה, ולא רציתי שההתבטאויות שלהם ימשיכו להיות אצלי חלק משגרת היום. והתוכן שלי? הוא ממילא נצפה רק על ידי קומץ חברים, בהתאם לאלגוריתם הרווחיות של פייסבוק, ולא לפי מידת העניין או הקשר בינינו. לעת עתה, טוב שאני יכולה להתכתב איתך, באופן שוויוני ונטול השפעות אלגוריתמיות, או פשוט להיפגש פנים אל פנים.

 

Butterflies of Mainau # פרפרים במינאו

 

העולם לגמרי לא רע בלי להיות כל הזמן בפייסבוק. יש בצמצום הזה שקט מבורך, בהעדר הדחף לדווח, וכשפוחת הצורך בהדהוד הלייקים והתגובות. ובכל זאת נשאלת השאלה, אם כולם בפייסבוק, ורק אני לא, איך הרעיונות שלי יגיחו אל העולם? איך אנשים שיכולים להפיק מהם תועלת יוכלו למצוא אותם? בינתיים, אני סומכת על חברנו הטוב גוגל, ומקווה שבעזרתו ניתן יהיה להמשיך להציץ לפינות שאני בוחרת להאיר, בכאוס הידע שאליו כולנו חשופים. אני גם סומכת עליך, ולכן אני ממשיכה לכתוב, ולפרסם מעת לעת, עדיין בעברית.

בחודשים הבאים אמשיך במחקר שלי, ואעמיק את הבנת הקשר בין צילום לבין חיי האושר. על אף שהקדשתי לכך חלק גדול מזמני בשלוש השנים האחרונות, אני מודעת ומודה שיש עוד מה ללמוד, ואני מחויבת לכך, במלוא המרץ והמשאבים. זה לוקח הרבה זמן, לחזור שוב ושוב אל הרעיונות שביטאתי כאן במשך כל התקופה, ולגלות בהם זוויות חדשות, מתחומי רוח והגות נוספים. החומר שאני צוברת הופך למורכב ועשיר יותר, ובינתיים, אני משלבת את המורכבות הזו בשיעורי הצילום התרפויטי, תוך הכרת תודה לאמונם של התלמידים, ולסוגיות שהם מעלים. המורה המושלם הוא תלמיד נצחי, ולפרקים, כל אחד מתלמידיי גם הוא מורה.

כיום, יותר מבעבר, אני משוכנעת בכוחו של החיבור בין צילום לפסיכולוגיה חיובית, וגאה על החידוש שאני מציעה. אמנם נכתבו ספרים, וגובשו שיטות הדרכה מגוונות שבהן הצילום משמש כפלטפורמה ללמידה, אך איש עוד לא חיבר כמוני את עולם הצילום, נדבך על גבי נדבך, עם עולם המונחים של הפסיכולוגיה החיובית, באופן שנועד להיטיב עם אחרים. כאדם שהצילום הוא חלק מחייו, כדאי לך להפיק מהחיבור הזה את המרב, ולרתום את כלי ההתבוננות שלך לשיפור החיים עצמם. וכפי שאני לומדת מדרכם של אמני צילום בעולם, אני מזמינה גם אותך לכתוב ולספר לי, מה בחוויית הצילום שלך גורם או עוזר לך לפרוח?

חג אביב שמח.

 

(מתוך ניוזלטר 24.03.15)

 


נהנית לקרוא? רוצה לדעת עוד? לקבלת הניוזלטר החודשי, ניתן להרשם כאן:
(פרטיך ישמשו אך ורק לצורך קבלת עדכונים ותכנים בנושא צילום ופסיכולוגיה חיובית)


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

© Copyright 2013, All Rights Reserved