8אוק

צבעים של סתיו

חברים שלום,
הסתיו מגיע. הוא מביא עמו צבעים אחרים, ואני נהנית מהם ממש כאן, ליד הבית. אני שולחת אליכם כמה צבעי סתיו ישראלי משלי, ושוזרת בהם מילות עידוד ברורות: לצאת, להתבונן, לצלם.

צבעים של שלכת
עוד לפני שמצלמים את התמונה הראשונה, כבר מורגשת באוויר נעימות סתווית. העצים הנשירים ליד הבית, מזמנים אין סוף אפשרויות. שעות הבוקר המוקדמות, ושעות אחר הצהריים, הן הזדמנות פז, תרתי משמע, לגלות שפע של גוונים זהובים. עלי השלכת מרהיבים בעיני במיוחד כאשר אני מתבוננת באור דרכם. "סוד עלה קמל" כתבה לאה גולדברג, ואולי אינסוף של סודות.

Autumn leaf's secret # סוד עלה קמל


צבעים של שמיים

השקיעות מרהיבות יותר בסתיו, כשהעננים הופכים את שעות הזהב לסיפור דרמה ממש. בכל יום העננים משתנים, ומציעים דרך קצת אחרת לריכוך האור הבוהק. הנוף השגרתי של סוף היום, של הדרך הביתה, מרגש פתאום יותר, והמצלמה מתגמלת. אפשר לשחק עם העננים, "לחמם" אותם קצת בעזרת אפשרויות האיזון הלבן של המצלמה, ולהפוך כל צללית פשוטה לתמונה מופלאה.


צבעים של הפתעה
סתיו הוא לא רק השלכת הידועה או העננים המוכרים. לטבע דרכים משלו להפתיע. גם צלמים מנוסים ומתבוננים וותיקים נהנים לפעמים מהפתעות, כשמראות חדשים מתגלים בעין המצלמה. אני מנסה לראות ניגודים, נעזרת בחשיפת חסר קלה, ומחזקת מעט את רווית הצבעים במצלמה או בעיבוד התמונה. אני מנסה ליצור תמונות מופשטות של הטבע, ומוצאת כך דרכים חדשות לביטוי אישי.

כל יום סתווי הוא זמן נהדר להיות שם בחוץ, ליהנות מהטבע וללמוד ממנו משהו.
אני מתכוונת להקדיש את ימי הסתיו הקרבים גם למבט רענן על מפגשי הצילום, בהם נמשיך לפתח את אומנות התבוננות, ונחשוף את עושר האפשרויות שבדרך כלל סמוי מן העין.

אני מזמינה אתכם לגלות עוד מתמונות הסתיו אצלי באתר, להגיב ולשתף, וכמובן, למצוא שוב הזדמנות לצאת לצלם יחד.

חג שמח,
ליטל

(מתוך ניוזלטר 18.09.13)

 


נהנית לקרוא? רוצה לדעת עוד? לקבלת הניוזלטר החודשי, ניתן להרשם כאן:
(פרטיך ישמשו אך ורק לצורך קבלת עדכונים ותכנים בנושא צילום ופסיכולוגיה חיובית)


2 comments

  1. מקסים…

    Sent from my iPhone

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

© Copyright 2013, All Rights Reserved